zaterdag 2 mei 2015

Marokkanen schaatsen niet

Via het Schrijfpaleis heb ik een waardevolle scriptanalyse gekregen van niemand minder dan Mike van Diem voor mijn familiefilm Marokkanen schaatsen niet. Ik heb de rewrite afgerond en via Penny Reid heb ik pinterest ontdekt. Zij heeft vanuit de VS een boek geschreven, the Hooker en the Hermitsamen, met L.H. Cosway, gestationeerd in Dublin, Ierland. Reid schreeft de pointofview van de heldin en Cosway nam de pov van de held voor haar rekening.  Ze inspireerden elkaar door middel van een pinboard op Pinterest.

In deze tijd met overdaad aan informatie en media heeft de internetsurfer de aandachtsboog van een goudvis, dat betekent: geen woorden, maar beelden, aldus John Planken, mijn Facebookmentor.

Ik houd wel van lezen, maar ik ben het met hem eens dat een beeld meer kan zeggen dan een tekst. Daarom ben ik ook gaan pinnen, zodat iemand in drie seconden kan beslissen of ze een synopsis van één pagina wel of niet willen lezen en vervolgens al dan niet het hele scenario. Ik zie dat Reid pinnen ook gebruikt om zichzelf te helpen bij het vormen van haar personages in haar boeken. Het ziet er leuk uit en ik moest dat ook maar eens uitproberen.

Het heeft me in ieder geval al op ideeën gebracht voor mijn YA-project dat ik na de zomer wil starten.  Voor nu MSN, wat vind je ervan?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten